Forum Forum o temetyce paranormalnej Strona Główna
Zaloguj Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
S.T.A.L.K.E.R. : Cień Czarnobyla

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o temetyce paranormalnej Strona Główna -> Zona
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Niewiat
Administrator
Administrator


Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Wto 14:22, 22 Sty 2008    Temat postu: S.T.A.L.K.E.R. : Cień Czarnobyla




S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla (z ang. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl) to gra ukraińskiego GSC Game World, ogłoszona w 2001 roku jako S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost. Gra miała wyjść jako pierwsza wykorzystująca DirectX 9, ale regularne przesunięcia premiery spowodowały, że gracze przestali wierzyć w ukazanie się jej na rynku. Jednak w styczniu 2007 THQ (dystrybutor gier GSC), ogłosiło premierę gry na marzec/kwiecień 2007, w co wiele pism branżowych i graczy nie wierzyło. Jednak gra wyszła w zapowiadanym terminie - marzec/kwiecień 2007.

Gra ma nieliniową fabułę - misje mogą być wykonywane w kolejności wybranej przez gracza. Zarówno tytuł, jak i świat gry nawiązuje do Pikniku na skraju drogi autorstwa braci Strugackich.


Przed wydarzeniami w Stalkerze

Rok 2006. Dwadzieścia lat po katastrofie w Czarnobylu ma tam miejsce kolejny wybuch – istnieją pogłoski, że przeprowadzano tam tajemnicze eksperymenty. Promieniowanie radioaktywne sieje spustoszenie: ludzie i zwierzęta ulegają mutacjom, występują liczne anomalie i przerażające zjawiska. Wojsko zabezpiecza obszar w promieniu 30 kilometrów tworząc zamkniętą i doskonale strzeżoną Strefę. Dwa lata później z niewiadomych przyczyn następuje kolejny wybuch. Po kilku latach do Strefy docierają stalkerzy (pol. myśliwi) – śmiałkowie poszukujący artefaktów, dziwnych przedmiotów i skarbów, które chętnie kupują przeróżne organizacje.

Intro

Gra zaczyna się od filmu wprowadzającego, na którym widać jadącą w burzową noc ciężarówkę. Kierowcą jest jeden ze Stalkerów, zaś ładunkiem na przyczepie są... ciała zabitych w Strefie. Burza nasila się z każdą chwilą. Nagle następuje ogromne wyładowanie, które uderza w ciężarówkę. Następnego dnia łowca nagród znajduje zniszczoną ciężarówkę w dużym leju. Tam, pośrod nieżywych znajduje naszego bohatera, który wydaje się być martwy i zabiera go ze sobą do handlarza zwanego Sidorowiczem. Handlarz jest zainteresowany, już chce podać cenę za "żyjące zwłoki", gdy nagle główny bohater budzi się i zabiera palmtop, trzymany przez handlarza. Na palmtopie jest zapisana jedna rzecz - "Kill the Strielok." (ang. Zabić Strieloka"). Handlarz jest zszokowany, gdyż bohater jest naznaczony (ang. Marked One) przez tajemnicze znamię. Do tej pory nikt nie dostał takiego, jednocześnie pozostając przy życiu...

Rozgrywka

Główny bohater gry, którym kieruje gracz, zwie się Naznaczony (ang. Marked One). Po wypadku cierpi na amnezję, ale pamięta swój życiowy cel - odnaleźć Strieloka i zabić go. Kim jest Strielok, czemu Naznaczony chce go zabić, czemu bohater został za życia naznaczony znamieniem i jaką tajemnicę skrywa Zona - zostanie to ujawnione w trakcie gry.


Światem gry jest tzw. Zona - miejsce ekstremalnie niebezpieczne, w którym o śmierć łatwiej niż o chleb. Tereny, które w 1986 roku zostały skażone przez katastrofę w Czarnobylu. Są odgrodzone szczelnym kordonem wojska, ale mimo to przedostają się tam poszukiwacze skarbów i przygód. W chwili obecnej na terenie Zony żyją dzikie zwierzęta, a raczej ich mutacje, oraz ludzie (stalkerzy, bandyci, wojsko).

Świat gry jest rozległy, oferuje kilkanaście plansz, pomiędzy którymi jest możliwość swobodnego przemieszczania się. Wzorowany jest na autentycznych lokacjach (takich jak miasto-widmo Prypeć, Czerwony Las czy sama elektrownia w Czarnobylu). W stosunku do rzeczywistych miejsc w grze są one odpowiednio pomniejszone, nadal zawierając charakterystyczne elementy pierwowzorów.

Poza tymi lokacjami gracz może zwiedzić:

* Kordon,
* Wysypisko - cmentarzysko maszyn,
* Dolinę Mroku,
* Jantar,
* Dzicz (wcześniej znane jako Rostok),
* Bar (wschodnia część Rostoka),
* Magazyny wojskowe,
* Instytut Badawczy Agroprom.

Można spotkać się również z lokacjami podziemnymi, takimi jak:

* Laboratorium X18
* Laboratorium X16
* Laboratorium X20
* piwnice Agropromu
* Sarkofag.

Tutaj umieszczone są postacie fabularne i unikalne:

* Arni - dyrektor Areny pojedynków. Po rozmowie z nim można brać udział w walkach i jednocześnie zgarnąć dużą kasę
* Barman - utrzymuje on bar "100 Radów" - knajpę dla stalkerów. Do zaoferowania ma dużą ilość zadań, oraz umożliwia zakup i sprzedaż przedmiotów.
* Bies - morderca i złodziej (sam tak mówi o sobie), któremu można pomóc na Wysypisku odeprzeć duży atak bandytów.
* Czacha - głównodowodzący grupki Powinności na terenie Magazynów Wojskowych. Można brać u niego zadania, między innymi zabicie snajpera Wolności, pilnującego bazy.
* Czapa - dowódca grupki Wolności przy Barierze. Można walczyć z nim ramię w ramię z oddziałami uderzeniowymi Monolitu.
* Duch - zostaje zabity przez Kontrolera w X16 przed wizytą gracza. Posiada cel misji w Jantarze (dokumenty) oraz unikatowy kombinezon (cel pobocznego zadania danego przez prof. Sacharowa). Jeden ze Stalkerów, którzy przedarli się do centrum Zony ze Strielokiem.
* Dzik - przywódca bandytów w niedokończonym zakładzie w Dolinie Mroku.
* Fanatyk - następca Wilka. Można mu pomóc w obronie obozu przed najemnikami. Od niego można dowiedzieć się, gdzie przepadł Wilk.
* Gen. Woronin - dowódca ugrupowania "Powinność".
* Jurik - zawsze uśmiechnięty stalker, którego można uratować spod jarzma bandytów.
* Kabel - handluje informacjami. Od niego można się najwięcej dowiedzieć o tajemnicach Strefy. Przebywa w Barze.
* Kret - dowódca stalkerów w Agropromie. Za uratowanie go w czasie ataku wojska, pokazuje graczowi, gdzie jest kryjówka grupy Strieloka.
* Kutwa - sprzedawca na usługach Wolności. Ma do zaoferowania kilka zadań. Nagrodą w jednej jest świetny pancerz - Egzoszkielet.
* Lis - stalker, którego można spotkać w ruinach naprzeciw chlewni w Kordonie. Ratując go, można uzyskać dużo cennych informacji o Strieloku.
* Łukasz - szef grupy "Wolność".
* Major Kuzniecow - dowódca żołnierzy przy nasypie kolejowym. Ma unikalną broń - Fort 15.
* Maks - jeden z czołowych żołnierzy Wolności. Można mu pomóc w pozbyciu się grupy Czachy. Daje nam ciekawe zlecenia.
* Nabój - żołnierz Powinności w Dolinie Mroku. Zleca zadanie uratowania członka Powinności (która jest pełna błędów).
* Naznaczony - przeżył wyładowanie, które zniszczyło ciężarówkę oraz ma znamię, które w Zonie mają tylko martwi.
* Prof. Krugłow - po katastrofie śmigłowca on i jego ekipa przebywa w Dziczy. Najpierw gracz eskortuje go do strefy Jantar, a potem z nim dokonuje pomiaru emisji psionicznej.
* Prof. Sacharow - przebywa w strefie Jantar, w opancerzonym bunkrze naukowców. Handluje najlepszymi pancerzami i sprzętem - zwłaszcza po powrocie gracza z X16.
* Przewodnik - legendarny stalker, który za niewyobrażalną opłatą oprowadzi każdego po Strefie. W późniejszym czasie przebywa w Kordonie, w tym samym budynku co Lis.
* Pułkownik Pietrienko - sprzedawca na usługach Powinności
* Sidorowicz - Handlarz. Od niego dostaniesz pierwsze zlecenia, i u niego można się pozbyć zbędnego uzbrojenia czy przedmiotów.
* Sieryj - brat Lisa, jeden ze stalkerów w Hangarze na Wysypisku. Tak samo jak u Lisa, za pomoc w odparciu ataku bandytów można uzyskać cenne informacje o Strieloku.
* Sierżant Kicenko - dowódca grupki Powinności przy wejściu na teren Baru. Od niego poznajemy konkretne miejsca w Barze.
* Sierżant Pliczko - strażnik pilnujący wejścia do siedziby Powinności. Przepuszcza gracza dopiero po wykonaniu misji w Laboratorium X16 - inaczej strzela bez ostrzeżenia.
* Strach, Mądrala, Ojciec Diodor - grupa stalkerów mieszkających niedaleko Magazynów Wojskowych.
* Strielok - Najbardziej tajemnicza postać gry. Plotki mówią, iż dotarł ze swoją drużyną do centrum Zony, i że przeżył tę szaloną wyprawę. Niestety, przepadł gdzieś bez wieści.
* Śruba - mechanik Wolności. Jeżeli gracz da mu butelkę wódki, otrzyma celownik PSO-1.
* Wampir - stalker, który ze swoją bandą czai się w gospodarstwie w Dolinie Mroku. Zdrajca, który (wg słów Barmana) "zabiera na podróże po Strefie ludzi i wraca sam z pieniędzmi".
* Wilk - dowódca obozu neutralnych stalkerów w Kordonie. Wysyła gracza z misją ratowania Żwawego. Po wykonaniu misji w X18 ginie w Magazynach wojskowych. Wilka zastępuje Fanatyk.
* Wróbel - samotny stalker, który na początku jest przyjacielem gracza, a potem gracz wykonuje na nim wyrok za zdrad


* Powstaje grupa Striełoka, która obiera sobie jedno zadanie - dotarcie do centrum Zony. Składa się ona z czterech osób:
o Striełok (głównodowodzący)
o Duch (kamuflaż)
o Kieł (spec od elektroniki - ciekawostką jest, że seplenił)
o Doktor (zaopatrzeniowiec)

* Trzech z nich (Striełok, Kieł i Duch) dociera do centrum Zony, nie tracąc przy tym psychiki i życia. Nie zagłębili się jednak do Sarkofagu. Wynoszą stamtąd rzadkie i cenne artefakty. Na jednym z filmików widać, jak Striełok chwali się przed Doktorem rzadkim artefaktem. Obmyśla kolejną wyprawę do centrum.

* W drugiej wyprawie cała trójka penetruje Sarkofag, gdzie natykają się na zamknięte kluczem cyfrowym drzwi.

* Udaje się im również dostać do samego Monolitu, lecz Striełok nie zdąża wypowiedzieć życzenia (mdleje prawdopodobnie z powodu ran lub zbyt dużego napromieniowania). Na szczęście ktoś go ratuje (Duch? Kieł? ktoś obcy?) i wynosi stamtąd.

* Striełok leży nieprzytomny u Doktora, kurując się z choroby popromiennej. Ma już kolejne postanowienie - udać się do Monolitu samotnie.

* Kieł wprowadza ostatnie poprawki do łamacza szyfru (do otworzenia drzwi w Sarkofagu). Wraz z Duchem udają się do hotelu w Prypeci, by go ukryć. Przed wyprawą mówią o umiejscowieniu skrytki Doktorowi, by ten przekazał te wiedzę Striełokowi.

* Kieł i Duch wracają z Prypeci. W trakcie powrotu natykają się na 3 żołnierzy frakcji Monolit. Zabijają dwóch z nich, ale trzeciemu udaje się zabić Kła z karabinu Wintar (VSS Wintorez (WSS Wintoriez)). Duch samotnie wraca do podziemi Agropromu - musi zostawić w schowku wiadomość dla Striełoka. Następnie zatrudnia się u naukowców w Jantarze.

* Striełok dociera samotnie do Monolitu. Zostaje jednak schwytany przez żołnierzy ochrony projektu Świadomości-Z. Zostaje poddany praniu mózgu i włączony do tajnego projektu. Jako Naznaczony powraca w trupiarce (samochodzie do przewozu agentów Świadmości Z). Ta zostaje zniszczona przez piorun. Naznaczony zdołał przeżyć, zostaje uratowany przez nieznanego stalkera i zaniesiony do Handlarza.

* W międzyczasie Ducha spotyka swój koniec z "ręki" Kontrolera, tuż przy wyjściu z Laboratorium X16.

* Strielok tymczasem szuka wiadomości o sobie. W końcu odkrywa, że Duch i Kieł nie żyją.

* Dzięki pomocy Przewodnika, spotyka się z ostatnim członkiem drużyny - Doktorem. Ten przypomina mu jego tożsamość - że on jest tak poszukiwanym Strielokiem.

* Strielok rusza dalej do elektrowni. Po drodze wyłącza Mózgozwęglacz w Czerwonym Lesie (urządzenie emitujące fale niszczące umysł). Dociera do Prypeci i odnajduje dekoder Kła. Udaje mu się trzeci już raz dotrzeć do Sarkofagu. Tam okazuje się iż:
o zginął po wypowiedzeniu życzenia przy Monolicie.
o przyłączył się ponownie do projektu Świadomość-Z.
o nie chciał uczestniczyć w projekcie Świadomość-Z. Udaje mu się dostać do pomieszczenia głównego, gdzie niszczy kapsuły z członkami Świadomości-Z, niwecząc cały projekt.

(ostatnie trzy punkty zależą od wybranego zakończenia gry - może być tylko jeden z nich)

W grze występuje w sumie 10 frakcji:

* Bandits (pol. Bandyci) - stalkerzy z kryminalną przeszłością. Przybyli do Zony, by uciec przed prawem, handlować artefaktami lub bronią. Występują w kilkuosobowych grupach, słabo uzbrojeni i opancerzeni. Są utrapieniem wszystkich stalkerów, których owe grupy okradają i zabijają. W stosunku do gracza są wrogo nastawieni (neutralnie, jeżeli gracz należy do grupy Freedom).

* Duty (pol. Powinność) - frakcja, która umożliwia graczowi przyłączenie się w swoje szeregi. Posługują się kodeksem honorowym, który zabrania im sprzedawania artefaktów komukolwiek spoza Zony. Według pogłosek, Duty wszystkie artefakty oddaje naukowcom. Najważniejszym celem dla nich jest odizolowanie Zony od świata zewnętrznego. Pozostają w ciągłym konflikcie z frakcją Freedom. Są nastawieni neutralnie (wrogo, jeżeli gracz należy do grupy Freedom).

* Freedom (pol. Wolność) - frakcja, która (jak Duty) umożliwia wstąpienie w swoje szeregi. Jest to grupa anarchistów uważających, że dostęp do Strefy ma mieć cały świat, a nie tylko wojsko i naukowcy. Są w ciągłym konflikcie z Duty, Military oraz Military Stalkers. Do gracza są nastawieni neutralnie (wrogo, jeżeli gracz należy do grupy Duty).

* Mercenaries (pol. Najemnicy) - najbardziej tajemnicza frakcja w grze, w której istnienie powątpiewa większość osób w strefie. Nie wiadomo, gdzie mają główną siedzibę. Działają na zlecenie. Za wykonanie zadania biorą artefakty lub pieniądze. Do gracza są nastawieni wrogo(neutralnie, jeżeli gracz należy do grupy Freedom).

* Military (pol. Wojskowi) - zawodowi żołnierze. Strzegą granic strefy przed stalkerami i mutantami, patrolują również drogi nieopodal granicy. Niektóre oddziały są wysyłane w głąb Zony jako misje ratunkowe czy w celu wzmocnienia placówek. Stacjonują często w zwartych grupach po kilkadziesiąt osób, dlatego potyczki z nimi nie mają sensu. W stosunku do gracza nastawieni wrogo.

* Military Stalkers (pol. Wojskowi stalkerzy) - specjalnie wyszkoleni stalkerzy na usługach armii. Ich zadaniem jest zbieranie informacji o Zonie, oraz wykonywanie map. Bardzo dobrze uzbrojeni i opancerzeni. Działają w pojedynkę lub małych grupach (do 5 osób). Widząc innych stalkerów strzelają bez ostrzeżenia.

* Monolith (pol. Monolit) - jest to bardziej sekta religijna niż frakcja. Jej członkowie wierzą w istnienie ewoluującego kryształu pochodzenia pozaziemskiego, Monolitu, który jest w centrum Strefy. Uważani przez większość za obłąkanych. Do gracza są nastawieni wrogo.

* Scientist (pol. Naukowcy) - naukowcy, badający naturę Zony, jej zachowanie, anomalie oraz zwierzęta. Swoją bazę mają w centrum Zony, gdzie nie ma wstępu żaden stalker. Można u nich sprzedawać i kupować artefakty, pomijając przy tym pośredników. Są słabo uzbrojeni i opancerzeni. Wobec gracza są przyjaźnie nastawieni (wrogo, jeżeli gracz należy do grupy Freedom).

* Stalkers/Loners (pol. Stalkerzy samotnicy) - są to stalkerzy, nie należący do żadnej grupy. Przeszukują Zonę sami, gdyż uważają, że w grupie marnuje się cenny czas, oraz, że są mniejsze dochody ze znalezionych artefaktów. Niektórzy zaś po prostu lubią samotność. Są uzbrojeni i opancerzeni w różnym stopniu. W stosunku do gracza mają neutralne nastawienie.

* Zombied Stalkers (pol. Stalkerzy zombie) - właściwie nie frakcja, ale typ przeciwnika. To stalkerzy, którzy oszaleli po działaniu emisji psionicznej, przeobrażając się w żyjące zwłoki. Poruszają się wolno, ciągle mogą korzystać ze swojego uzbrojenia, w grupie bardzo niebezpieczni. Nie ma możliwości by im pomóc, gdyż proces, któremu poddała ich Zona, jest nieodwracalny. Nie mają taktyki walki - jeżeli zobaczą przeciwnika, strzelają na oślep.

* Bloodsucker (pol. Pijawka) - Humanoid z mackami, okalającymi otwór gębowy. Bardzo wymagający przeciwnik. Ma umiejętność bycia niewidzialnym, dodatkowo potrafiąc wytrzymać dużą ilość pocisków. Występują w Agropromie, Magazynach Wojskowych i Czerwonym Lesie.
* Controler (pol. Kontroler) - Monstrum bardzo podobne do człowieka, widać nawet elementy ubioru (spodnie). Atakuje psionicznie - niszcząc psychikę ofiary. Ma pewien słaby punkt - podejście blisko do niego powoduje u niego brak możliwości ataku psionicznego.
* Nibyolbrzym - Wielki, nieproporcjonalny stwór. Mierzy 2 metry i waży 2 tony. Może wytwarzać wielką falę uderzeniową, która rani wszystko w pobliżu. Występuje w X18 i w X16.
* Snork - Odrażająca, podobna do człowieka istota. Znakiem rozpoznawczym są: maska przeciwgazowa i wielka rana na plecach. Wg mieszkańców Zony są to zaginieni Stalkerzy, poddani procesowi mutacji. Może skakać bardzo wysoko i znienacka taranować ofiarę. Występuje w Jantarze, X16 i Czerwonym Lesie.
* Pseudodog - Pomimo nazwy pseudo pies pochodzi od wilków. Są to dzikie zwierzęta zamieszkiwujące las Strefy, które to gdy nastała katastrofa dały początek najbardziej niebezpiecznym gatunkom mutacji. Pseudo psy różnią się od zmutowanych psów tak jak dzikie wilki różnią się od mieszańców. Stworzenia znakują i chronią własne terytorium atakując bez litości każdego kto wejdzie na ich teren. Ich reakcja, mobilność i ostre kły uczyniły z tych zwierząt poważne zagrożenie dla dużych mutantów oraz doskonale uzbrojonych stalkerów.
* Ślepe psy - Od czasu katastrofy żyło tutaj kilka gatunków tych stworzeń. Każde kolejne pokolenie podlegało coraz większemu wpływowi Zony często wielokrotnie ulegały poprawie cechy drugorzędne kosztem tych pierwszorzędnych. Największą konsekwencją tych mutacji był zanik wzroku na rzecz ogromnej poprawy węchu. Co więcej, okazało się, że szczenięta urodzone w Strefie radziły sobie nie rzadko lepiej od tych z poza Zony mimo braku wzroku. W ten oto sposób zwykłe psy szybko w Zonie wyginęła ustępując miejsca ślepym psom. Zwierzęta instynktownie omijają niebezpieczne pełne anomalii i wysokiego poziomu promieniowania miejsca. Podobnie jak wilki ślepe psy polują w stadach stając się dużym zagrożeniem nawet dla doświadczonych stalkerów.
* Poltergeist - Istoty te nawiedzają tereny w głębi Zony najczęściej stare, opuszczone budynki i podziemne kompleksy badawcze. Ich pochodzenie jest nieznane lecz pogłoski głoszą, że monstra te są duchami umarłych stalkerów, którzy zostali zgładzeni przez falę bardzo wysokiego promieniowania. To właśnie ich znikanie i pojawianie się zaważyło na nadaniu im nazwy ducha. Obecność mutanta różnie się objawia: możemy słyszeć śmiech, dźwięki dobiegające z daleka ale również możemy zobaczyć lecące w naszą stronę kule ognia oraz lewitujące w powietrzu przedmioty. Niestety wszystkie te informacje są czerpane z opowieści, którym do końca nie należy dawać wiary. Rzadko spotykany mutant, praktycznie nie występujący na powierzchni.


W grze S.T.A.L.K.E.R. autorzy umieścili dużo przedmiotów. Jest możliwość ich przenoszenia w plecaku, mieszczącym 50 kilogramów. Obciążenie pomiędzy 50 a 60 kilogramów masy powoduje zmniejszenie się długości czasu biegania i szybkie zmęczenie postaci, zaś przekroczenie 60 kilogramów ogólnego obciążenia powoduje zatrzymanie postaci. Jeden z pancerzy w grze - Exoskeleton (ang. Egzoszkielet) umożliwia przenoszenie do 70 kilogramów przedmiotów, uniemożliwiając jednak sprint. W grze można odnaleźć takie rzeczy jak: broń, amunicja, apteczki, bandaże, jedzenie, wódkę (skuteczna gdy zaczyna się mieć chorobę popromienną), leki przeciwpromienne czy artefakty.

Uzbrojenie składa się z jednej sztuki dowolnej broni długiej (karabiny, strzelby, granatniki) oraz jednej sztuki broni krótkiej (pistolety). Inne modele broni można w tym samym czasie przenosić w plecaku - zamiana trwa kilka chwil.

Z powodu braku licencji na rzeczywiste nazwy uzbrojenia (poza produkowanymi na Ukrainie pistoletami Fort), nazwy broni zastąpiono fikcyjnymi terminami, wymyślonymi przez twórców gry.

* Pistolety:
o Big Ben - Podrasowana wersja pistoletu Black Kite, używająca silnych pocisków karabinowych.
o Black Kite (Desert Eagle)
o Fort-12Mk2 (Fort 12)
o Fort-15 - wersja eksperymentalna pistoletu Fort-12Mk2
o HPSS-1m (FN Browning High Power)
o Kora-919 (Colt M1911)
o Noiseless Kora-919 - Wersja pistoletu Kora-919 ze zintegrowanym tłumikiem.
o Martha (Beretta 92)
o PB1s (PB 6P9)
o PMm (Makarov PM)
o SIP-t M200 (SIG Sauer P220)
o UDP Compact (H&K USP Compact)
o Walker P9m (Walther P99)

* Strzelby:
o Chaser 13 (Winchester M1300)
o Dubeltówka-obrzyn (BM-17?)
o SPSA14 (SPAS 12)
o TOS 34 (TOZ-34)

* Karabiny i pistolety maszynowe:
o AKm 74/2 (AK-74)
o AKm 74/2U (AKS-74U)
o FT 200M (FN F2000)
o GP 37 (H&K G36)
o IL 86 (L85A1)
o Obokan (AN-94 Abakan)
o SGI 5k (SIG SG-550)
o Tunder S14 (OC-14 Groza)
o TRs 301 (ZM LR-300ML)
o Viper 5 (H&K MP5A5)
o VLA (AS Wał)

* Broń snajperska:
o Coilgun - jedyna w grze broń energetyczna, zasilana energią artefaktu.
o SVDm2 (SVD (SWD))
o SVUmk2 (SVU (SWU))
o Vintar BC (VSS Wintorez (WSS Wintoriez))

* Broń ciężka:
o Bulldog 6 (RG-6)
o RPG-7u (RPG-7)

* Granaty:
o F-1
o RGD-5

* Pistoletowa:
o 9x18mm
o 9x18mm +P+
o 9x19mm FMJ
o 9x19mm PB1s
o .45ACP
o .45ACP Hydro-Shock

* Śrutowa:
o 12x70 śrutowa
o 12x76 kulowa
o 12x76 strzałkowa

* Karabinowa:
o 5.45x39mm
o 5.45x39mm BP
o 5.56x45mm SS109
o 5.56x45mm AP
o 7.62x54mm 7N1
o 7.62x54mm 7N14
o 7.62x54mm BP
o 9x39mm PAB-9
o 9x39mm SP-5
o 9x39mm SP-6

* Granaty:
o M209
o Rakieta OG-7V
o VOG-25
o VOG-25R

* Energetyczna:
o Gauss

Do większości uzbrojenia w grze można dodawać różne dodatki, takie jak: tłumiki, granatniki czy lunety. Do określonego modelu broni jest kilka konkretnych dodatków (np. granatnik od AKm 74/2 nie będzie pasował do SGI 5k).

* Granatniki:
o GP-25 Kostyer - granatnik do AKm 74/2 i Obokana
o M203 - granatnik do SGI 5k, TRs 301, IL 86 i GP37 (do GP37 wg. gry jest możliwy jego montaż, ale prawdopodobnie ze względu na błąd programu nie jest to możliwe)

* Lunety:
o PSO-1
o SUSAT

* Tłumik

W grze mamy trzy tryby multiplayer:

* Deathmatch - w tym trybie rywalizuje między sobą od 2 do 32 graczy. Zasada jest prosta - każdy jest wrogiem każdego. Rozgrywka toczy się na limit fragów lub ograniczenie czasowe.
* Team Deathmatch - w tym trybie gra od 2 do 32 graczy podzielonych na dwa zespoły - Mercenaries i Freedom. Każda grupa ma dostęp do innego uzbrojenia.
* Artifact Hunt - w tym trybie gracze również dzielą się na Mercenaries i Freedom. Celem gry jest odnalezienie ukrytego na planszy artefaktu i przyniesienie go do bazy zespołu gracza.


S.T.A.L.K.E.R. używa silnika X-Ray Engine, który, według opisu na stronie twórców gry, pozwala na symulację środowiska gry na niespotykanym do tej pory, w podobnych grach poziomie.

Umożliwia on tworzenie lokacji obejmujących zarówno zamknięte pomieszczenia, jak i duże, otwarte przestrzenie. Pozwala na wizualizację roślinności pokrywającej podłoże – trawa, zboże, itp. Symuluje zmiany pory dnia, pogodę, wpływ wiatru.

Silnik oferuje również realistyczną symulację oddziaływań fizycznych – część obsługująca fizykę oparta jest o open-source'owy silnik ODE.

Do najważniejszych cech silnika gry należy tzw. A-Life, odpowiedzialne za życie w Zonie. Jego działanie można zobaczyć w trakcie gry - w domu, gdzie w czasie walki zginęli wszyscy bandyci, sprowadzają się dzikie zwierzęta lub inni stalkerzy.

O wydanie oraz polską wersję gry odpowiedzialny jest CD Projekt. W grze zostały przetłumaczone wszystkie napisy, zaś dialogi zostały zrobione w sposób niekonwencjonalny dla gier. Mianowicie dalej jest oryginalne rosyjskie tło dźwiękowe, które na bieżąco jest tłumaczone przez lektora. Czytaniem ścieżek dialogowych zajął się znany z telewizji lektor - Mirosław Utta.





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o temetyce paranormalnej Strona Główna -> Zona Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1